Praca magisterska o Japonii

Wszystko co związane z "obecnymi czasami"...

Praca magisterska o Japonii

Postautor: finansistka » 25 lutego 2017, 00:20 - sob

Cześć, jak wynika z tytułu, planuję napisać pracę magisterską związaną z Japonią :)
Niestety, mam wrażenie, że porwałam się trochę z motyką na słońce, ponieważ ugrzęzłam już na wyborze tematu. Domyślam się, że nie trudno wymyślić temat pracy w kontekście społeczeństwa albo kultury Japonii, ale ja studiuję finanse i rachunkowość i poszukuję tematu w kręgach ekonomii, gospodarki, przedsiębiorstw, finansów. Szczerze mówiąc, nie wiele wiem o Japonii z tej strony, ale chcę się dowiedzieć, więc jeśli będę musiała przeczytać stos książek to jestem na to gotowa :)
Być może, znajduje się na tym forum ktoś, kto wie co nieco o wymienionych przeze mnie aspektach Japonii i podpowie mi, o czym można by napisać pracę magisterską, tak żeby istniała do tego jakaś literatura i możliwość przeprowadzenia jakiegoś badania na rzecz "trzeciego" rozdziału :)
Bardzo serdecznie proszę o pomoc :)
finansistka
 
Posty: 1
Rejestracja: 24 lutego 2017, 23:59 - pt


Re: Praca magisterska o Japonii

Postautor: markus07 » 10 kwietnia 2017, 08:51 - pn

Możesz bardzo dużo opisać ciekawych zagadnień np:
1. Jak japońskie firmy tworzą innowacyjne produkty - zobacz książkę
The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation - Ikujiro Nonaka, Hirotaka Takeuchi

2. Struktura finansowa japońskich spółek i ryzyko ich bankructwa.
Financial Structure and Bankruptcy Risk in Japanese Companies - Sadahiko Suzuki, Richard W. Wright

3. Systemy zarządzania kontrolą w japońskich firmach
Management Control Systems in Japan - Takashi Shimizu
Awatar użytkownika
markus07
 
Posty: 109
Rejestracja: 28 marca 2007, 05:45 - śr
Lokalizacja: Yokohama

Re: Praca magisterska o Japonii

Postautor: Michael » 06 sierpnia 2017, 18:58 - ndz

Bardzo ciekawy temat pracy magisterskiej. Na prawdę można kreatywnie do tego podejść.
Michael
 
Posty: 1