Tym razem gra nie koniecznie typowa, mianowicie... Massive Multiplayer Racing Game czyli mówiąc najogólniej wyścigi po sieci. Może ktoś zapytać a co to ma wspólnego z Japonią i w ogóle. Otóż wbrew pozorom ma
Za grę odpowiedzialna jest młodziutka firma (powstała w 2006) rodem z USA, konkretnie z Kalifornii (wiem, nie ułatwiam sobie zadania, kolejny nie japoński aspekt...). Aeria Games, bo o niej mowa pomimo swej jakże krótkiej bytności na rynku zdążyła już odnieść poważny sukces w postaci Last Chaos - prześlicznej i bardzo grywalnej gry MMORPG rozgrywającej się w świecie fantasy (bez 1GB ramu potężnej karty graficznej i procka min 3.2Ghz nawet nie próbujcie w to grać :/ ). A Teraz na rynku pojawił się Project Torgue...
I czymże on jest... a no wyścigami, wyścigami będącymi w moim odczuciu skrzyżowaniem świetnego arcadowego Ridge Racer Revolution z genialnym Gran Turismo.
Dlaczego RRR:
po pierwsze primo w PT prózno szukać autentycznych marek i modeli samochodów - poza jednym: testy na kolejne kategorie prawa jazdy zdajemy na znanej chodźby z Gran Turismo, Toyocie Taureno (zaj... sty wózek ) Podobno autentycznych autek ma być więcej - ja osobiście czekam na coś ze stajni Hondy (przygotowywany jest między innymi Civic 3d)
po drugie primo: modl jazdy jest bardzo Arcadowy (chociaz niektórzy zarzekają się że to symulacja - nie dla mnie), spore przyśpieszenia, dużo driftu, i w ogóle jest fajnie
Dlaczego GT:
przede wszystkim dlatego, że za każdy wyścig dostajemy kasiorkę, którą możemy wydać na różne pierdółki począwszy od pustych kaet wideo bez których nie obejżymy i nie zachowamy sobie swoich replay'ów poprzez nieźle rozbudowany tuning wizualny woziku, aż do tak typowych i niezbędnych jak lepsze oponki, silnik, hamulce... czy pusty blankiet zgłoszeniowy do testu na prawo jazdy - kosztuje niemało więc trzeba się dobrze przygotować do testu żeby nie wywalać kasy w błoto (jak w życiu ) A no i oczywiście możemy kupować nowe samochody
Rozgrywka:
No własnie sedno i najmocniejszy punkt tej gry (pomijając naprawdę odjechaną grafikę). Ścigamy się w kilku różnych miejscówkach (Anglia, Tor wyścigowy, Tokyo, tor crossowy) każda w licznych odmianach (tzn w Tokyo na przyklad możemy jeździć ośmioma różnymi trasami) i każda o trzech róznych porach dnia. Multiplajerowość (o to mi się udało ) gry przejawia się w tym iż każdy z graczy może stworzyć własny "serwer" tzn wyścig - ustalając miejsce czas liczbę okrążen i liczbę graczy - i czekać aż ktoś podejmie rękawice i będzie się ścigał.
W chwili obecnej gra jest świeżutko po zakonczeniu wersji beta i co chwilę pojawiają się updaty wnoszące sporo nowego (lub reperujące tez sporo) w grze. Serwery są cztery ale dwa z nich sa permanentnie zapchane więc się nie liczą - dwa pozostałe sierpią na niedobór graczy (jeszcze)
A... właśnie, jeszcze coś co spowodowało że zdecydowałem się o PT napisać - KLIMAT - jeżdżąc sobie w nocy po tokyo czuje się jak w 2 fast 2 furious Tokyo Drift żeby było zabawniej - głosy zawodników są po japońsku a niektóre samochody mają kierownicę po 'innej' stronie niż nasza naprawdę jest klawo
Jakby ktoś chciał sprobować swych sił to zapraszam
www.aeriagames.com - tu się rejestrujemy i ściągamy (ZA DARMO) klienta gry
nick: shirokaze
server: Phoebus
lv: F III
wozik: Invictus Corus S3 1.3 (wiśniowy )